We zijn de technologie achter Spienzer.com aan het testen. Op de Genzai website hebben we daarom twee pagina’s aangemaakt waarvan de content volledig is gegenereerd door de natuurlijke taal AI modellen die achter Spienzer zitten, gecombineerd met de SEO kennis die we in de Spienzer SaaS portal ingebouwd hebben.
De eerste pagina (die inmiddels 3 weken live is) is inmiddels geïndexeerd door Google en nu al de tweede pagina op de Genzai website qua organisch verkeer (na de homepage). Ook kiest Google de pagina uit voor de zogenaamde “snippet” positie. Kortom, Google vindt dat de content op de pagina waarde heeft voor de mensen die in de zoekmachine zoeken. De tweede pagina is afgelopen weekend pas live gezet, dus zal nog even duren voordat de Google spiders die indexeren. Maar de eerste testen laten dus gewoon zien dat het allemaal perfect werkt.
Het was veel werk en complex denkwerk om ervoor te zorgen dat die natuurlijke taalmodellen content genereren die (1) enerzijds geen onzin is, (2) keyword-optimized is (niet te veel en niet te weinig) en (3) uniek is. Ik heb er nu al zin in om het straks op alle pagina’s van mijn eigen eCommerce bedrijf toe te passen, dit moet enorm veel potentieel geven om de verkoop te verhogen. Op mijn eigen eCommerce website gebruik ik veel syndicated content (van de leveranciers). Alleen al het uniek maken van content is een grote verbetering voor SEO.
In de huidige MVP voor spienzer.com richten we ons met name op on-page SEO, vanaf begin 2023 gaan we werken aan de SEA functionaliteit waarbij we tevens automatisch de Google Adwords campagnes gaan genereren en tevens met A.I. Bid Optimizer en Campagne Optimalisatie gaan uitvoeren. Dan wordt het helemaal een feestje.
Spienzer.com gaat ergens live rond Q2 2023. Het wordt een SaaS business model (subscriptions) voor zowel SEO/SEA agencies als voor website owners en zal vanaf het begin circa 17 talen gaan ondersteunen.
#ecommerce #seo #content #ai #sea