Mensen vragen me altijd wat ik nu eigenlijk doe (aangezien ik over veel diverse zaken post hier op LinkedIn). Ik voel me eigenlijk een Kameleon, en ik zal jullie laten zien waarom.
10 jaar geleden zat ik nog op een hoge positie in management consulting. Maar na 20 jaar in consulting had ik het eigenlijk wel gezien, ik wilde eigen ondernemer worden (buiten de consulting business). Toen begonnen met een eCommerce retailer op te bouwen. Dat was toen best een pittige transitie, ik was alleen, kwam vanuit de situatie van een gouden ketting en was tevens kostwinner thuis. Maar wel gelukt uiteindelijk en best een leuke serieuze business opgebouwd.
Maar 5 jaar geleden had ik die eCommerce retail ook wel gehad. Het is een lage marge business, consumenten marketing is niet mijn ding, ik zag al aankomen dat de eCommerce markt volwassen zou worden en ik vond het zelf niet meer leuk en sexy. Terwijl ik het oude bedrijf nog aan de gang hield, begonnen met Genzai en Boosting Alpha op te zetten in parallel. Ik had wel 1 ding geleerd, namelijk dat ik het niet meer alleen wilde doen (bij het opzetten van het eCommerce bedrijf had ik veel grijze haren gekregen). Boosting Alpha met Dick en Xue opgezet. Genzai in eerste instantie met Marc en daarna met Limburg Technology Investment Fund (LTIF).
En nu zijn we weer 5 jaar verder en zijn beiden succesvol. En wat nu? Het is weer tijd voor een 5-jaren pivot:
– “This Is Y” is onze commerciële consulting business op het vlak van AI en digitalisering geworden. Het wordt getrokken door Maurice Lamme. Aandeelhouders zijn Genzai, BlueHub (sales en marketing) en Hans Hendrikx (commercie). De eerste opdrachten zijn getekend en de eerste projecten lopen. Hier kan ik mijn “oude” ervaring uit Capgemini Consulting en EY Advisory tijd weer gebruiken (als coach en mede verkoper dan).
– bij “Boosting Alpha” zijn we vorig jaar al begonnen met een pivot op het business model. Naast algoritmes, zijn we nu ook actief met trading infrastructuur en DeFi investeringen en hebben we enkele exclusieve samenwerkingen gesloten met partijen die de verkoop en klanten netwerk hebben.
– bij “Genzai” zijn we momenteel bezig met onze strategie fase. Het Genzai business model is zeer succesvol gebleken in de afgelopen 3 jaar. Nu is de vraag eigenlijk of we op autonome kracht willen doorgroeien (4 start-ups per jaar erbij) of dat we een versnelling willen inzetten en daar dan een extra VC partij bij aan boord halen (die niet alleen in Genzai wil investeren maar tevens in de A.I. start-ups waarin Genzai actief is). Tevens zijn we al organisatorisch bezig om de organisatie professioneler op te zetten en klaar te maken voor een doorgroei.
Wellicht heb je nu een idee waarom ik me af en toe een “kameleon” voel. Het woord “focus” past niet bij mezelf. Mijn kracht ligt veel meer in innovatie, business development, strategie en netwerken (en toevallig ga ik op het vlak van ICT/AI ook nog heel erg de diepte in).
#genzai #boostingalpha #thisisy