Gisteren (zaterdag) de hele dag met een deel van het InnerBuddies team in Maastricht geweest om InnerBuddies te presenteren op de Brightlands Health Campus Investor Day. Onze CEO Jella is op een welverdiende vakantie, dus ik mocht als ad-interim CTO van InnerBuddies de honneurs waarnemen en de investor pitch doen. InnerBuddies mocht presenteren, naast Cimaas (kanker therapieën) en Cryoworld (laboratorium machines). Daarna gingen we met alle investeerders naar de TEFAF toe.

Op de foto ons team wat aanwezig was. Mijzelf aan de rechterkant. In het midden Joachim Schneider. Hij is oud-CEO van Nunhems Zaden (BASF Vegetable Seeds) en aandeelhouder in InnerBuddies maar tevens (net zoals mezelf) ook zwaar operationeel betrokken. En links hebben we Mattia, één van onze nutrition specialisten in het InnerBuddies team.

InnerBuddies heeft dit jaar al twee kleinere financieringsrondes afgerond en we starten nu met de voorbereiding van een grotere ronde ergens begin 2023. Overigens zijn we inmiddels twee weken (stilletjes) live op innerbuddies.com. Met nul marketing inmiddels toch al wat bestellingen ontvangen van allemaal mensen die we niet kennen, dus dat is een erg goed teken. Vanaf juli gaan we de marketing opstarten en dan hoop ik dat het ons lukt om in het tweede half jaar van 2022 al een behoorlijke omzet op te bouwen. Naast de focus op verkoop en marketing, hebben we parallel allerlei nieuwe innovatie projecten lopen die op korte termijn ook moeten leiden tot een uitbreiding van ons product aanbod zoals bijvoorbeeld een aparte test voor mensen met IBS (Irritable Bowel Syndrome).

Dus mocht je interesse hebben om het InnerBuddies product uit te proberen, je kunt het bestellen via innerbuddies.com.

Gisteren behoorlijk wat follow-ups geregeld met investeerders die interesse hebben. Tevens veel follow-ups met andere start-ups op de Health Campus die vanuit mijn rol bij Genzai ook iets met A.I. in hun product willen doen.

Mijn eigen werkzaamheden zijn primair bij Genzai en Boosting Alpha. Beiden samen hebben die weer belangen in een stuk of 14 start-ups. En eigenlijk fungeer ik zelf altijd als ad-interim CTO voor die start-ups in de eerste 2 jaar van hun bestaan. Totdat ze groot genoeg zijn om zelf een fulltime CTO te werven. Eigenlijk mijn focus in die eerste periode is om het hele ICT/AI platform live te krijgen tot en met de eerste verkoop maar nog belangrijker –> ervoor zorgen dat we A.I. technologie voldoende inzetten om de USP en IP van de start-up flink te verhogen en tevens om het business model met A.I. extra potentieel te geven.
#health #ai #nutrition #innerbuddies #tefaf #blsv #brightlands