25 januari 2023, Amsterdam
- Nederlandse scale-up ViaLuxury zet groeistrategie voort met nieuwe investeerders.
- Voormalig Luxury Hotel Company zet, na deze kapitaalinjectie en vernieuwde identiteit, volledig in op AI.
- Het online platform zet overcapaciteit van hotels om in revenue en claimt middels excellente UX de beste deals en het perfecte aanbod van luxe hotelervaringen afgestemd op de gebruiker.
De Nederlandse scale-up ViaLuxury.com maakt vandaag bekend twee nieuwe investeerders te verwelkomen. Het Limburgs Technology Investment Fund en de in AI gespecialiseerde investeringsfirma Genzai zorgen voor een kapitaalinjectie die wordt aangewend voor verdere ontwikkeling van het platform voor bestaande en nieuwe gebruikers alsook voor internationale groei. Hiermee zet ViaLuxury volledig in op AI om overcapaciteit van vier- en vijfsterrenhotels om te zetten in revenue en de beste deals en het perfecte aanbod aan hotelervaringen aan consumenten te bieden.
ViaLuxury blikt terug op een sterke omzet in 2022, mede dankzij investeringen in het team en digitale platform alsook door de adoptie van een vernieuwde identiteit. Het platform is inmiddels een gerespecteerd extra revenue tool voor veel bekende hotelmerken. Er wordt op basis van een fairtradeprincipe gehandeld richting hotel en consument. Het haalt zijn kracht uit slimme technologie die op basis van AI voorspelt welke winst er voor hotels te behalen valt door hun overcapaciteit aan te bieden aan consumenten. ViaLuxury biedt die overcapaciteit tegen een sterke prijs aan als totaalpakket, vaak inclusief extra’s als diners als wellness. Zo biedt het platform de beste deals voor luxe hotelervaringen.
Wegens dit succes heeft het voormalige Luxury Hotel Company de nieuwe investeerders weten aan te trekken. Jan Wegenaar, founder en CEO van ViaLuxury: “Met Genzai en het Limburgs Technology Investment Fund verwelkomen we krachtige ondernemers met een sterke visie in geavanceerde ICT en AI. Hiermee werken we verder aan de ontwikkeling van ons AI-based platform dat de vraag aan bijzondere hotelervaringen en het aanbod aan overcapaciteit automatisch aan elkaar koppelt. Zo kunnen we nóg beter gepersonaliseerde hotelervaringen aanbieden en onze schaalbaarheid vergroten.”
Potentie in internationale groei
Roy Lenders, oprichter van Genzai over de investering: “Met gebruik van AI of geavanceerde ICT verhogen we het businessmodel en de commerciële propositie van start-ups en scale-ups. ViaLuxury heeft bewezen een sterke omzetgroei te bereiken en we zien veel potentie via internationalisering. We zijn dan ook erg verheugd bij te dragen aan de verdere groei van het experience platform ViaLuxury.”.
Klaar voor de toekomst met nóg slimmere AI tech en algoritmes
Op korte termijn bewerkstelligt de investeringsronde een upgrade van de AI-based technologie waardoor ViaLuxury nóg efficiënter goed passende hotelaanbiedingen serveert aan bestaande en nieuwe gebruikers. Dit aanbod wordt ondersteund door een algoritme dat zowel voor de hotelpartners als voor de consument de meeste waarde oplevert. Daarnaast wordt de onboarding voor nieuwe hotelpartners aantrekkelijker en zal AI een nog grotere rol spelen in de marketingstrategie van de scale-up. Tot slot kijkt ViaLuxury met zijn investeerders uit naar internationale expansie binnen Europa. “Ons doel is om alle vier- en vijfsterrenhotels ter wereld te kunnen helpen om hun overcapaciteit om te zetten in revenue.” aldus Wegenaar.
ViaLuxury is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland en België. Er zijn ruim 1.000 hotels bij het platform aangesloten en het aanbod wordt dit jaar flink uitgebreid Er is inmiddels een wachtrij van locaties. Zie www.vialuxury.com voor meer informatie.
— einde persbericht –
Neem voor meer informatie, high-res beeldmateriaal en interviewverzoeken contact op met Lukas Foks via press@vialuxury.com.
Over ViaLuxury
ViaLuxury is het platform dat zorgt voor de beste deals en het perfecte aanbod aan luxe hotelexperiences. Het techbedrijf revolutioneert het hotelwezen door de overcapaciteit van vier- en vijfsterrenhotels aan te bieden als luxe getaway tegen een scherpe prijs.
De Nederlandse scale-up is in 2019 opgericht door Jan Wegenaar als Luxury Hotel Company en is in mei 2022 met koers op internationale expansie met een vernieuwd platform en nieuwe naam verder gegaan als ViaLuxury. Het grootste platform voor luxe hotelexperiences is via www.vialuxury.com beschikbaar in Nederland, België en Duitsland. Verdere uitbreiding binnen Europa zal later dit jaar plaatsvinden.